måndag 30 april 2012

Papperssvalans skisstävling

Äntligen har jag gjort en layout! Åh, vad glad jag är över det! När jag började med scrapbooking 2005, så var det just skapandet av albumsidor om och till mina barn som stod i fokus. Men den senaste tiden har jag mer och mer glidit över till kortmakandet. Högen med oscrappade foton bara växer och växer. Och så plötsligt händer det..... :) Jag hittade en skisstävling hos Papperssvalan och blev riktigt inspirerad av en av skisserna och jag skred till verket.Så här blev mitt resultat:


Jag har använt mig av två papper från Fancy Pants och av kraft cardstock. Ostduk och doily passar lika bra på en layout som på kort tycker jag och rubriken består av Thickers. Journalingrutan är en biljett från Tim Holtz och tygdekorationen "Lycklig" är något som jag hittade i mina gömmor. 



Naturligtvis måste jag ju få med blommor även på en layout. :) Lägg även märke till den lilla metallkatten. 

Håll tummarna för mig nu i tävlingen! :) Men jag erkänner att jag känner mig som en vinnare redan eftersom jag faktiskt gjort min första layout på väldigt länge!! 

Tack för titten!
Ha en riktigt mysig Valborg!

Helene






1 kommentar:

  1. ÅHH VILKEN HÄRLIG LO, så härligt foto, och så snyggt du fått ihop det :)
    LYCKA TILL ( håller alla tummar och tår)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera