torsdag 5 april 2012

Månadsutmaning Svensk Scrapbooking

Jag har fått lite blodad tand när det gäller utmaningar och nu har jag tagit mig an April månads kortskissutmaning på Svensk Scrapbooking. Utmaningen där säger att man ska utgå från deras givna skiss och sedan skapa ett kort. Så här ser skissen ut:


Och så här blev mitt färdiga resultat:

Jag snurrade på skissen ett kvarts varv och blev mycket nöjdare så. Runt pappret har jag sytt förhand med hjälp av Sew Easy. Bokstäverna har jag lackat med 3D-lack för att få en lite förhöjd effekt.

Ganska snart så kommer du att få se kort med stämpelmotiv från Lily of the Valley. Igår kom nämligen min beställning med sju underbara stämplar! :) Jag riktigt längtar efter att få tid att stämpla upp och börja färglägga! Tills dess önskar jag er alla en riktigt Glad Påsk!

Material
Papper: Cardstock, mönstrat papper Ska vi ta en fika? från Maja Design

Stämpel: Sweet Blossom, Wee Stamps

Dies: Spellbinders Circle, DooHickey Die Romantic Lace, Cheery Lynn Lace Corner Deco B, Quickutz ChopSuey

Dekorationer: Blommor, doily, 3D-lack, broderigarn, Sew Easy

Tack för titten!
Ha en bra dag!

Helene

1 kommentar:

  1. Vilket underbart vackert kort, härliga färger och såå snygga papper, motivet är ju såå söt, gillar mycket :)

    GLAD PÅSK!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera