tisdag 3 april 2012

Grattis brorsan!

I april vimlar det av födelsedagar i vår släkt, så det är en hektiskt tid att hinna med alla kort som ska göras. Men oj, vad kul! :) Imorgon är det min brors tur att fylla år. Som alltid när jag ska göra kort till killar så slår det mig hur mycket tjejigt scrapmaterial jag har och det blir en verklig utmaning att få till något som passar en kille. Till det här kortet tog jag fasta på att han är fårbonde och har hund och långt ner i mina gömmor hittade jag clear stamps från Penny Black som fick bli kortets motiv.


Material
Papper: Cardstock, mönstrat papper från Landstoken

Stämplar: Penny Black, textstämpel från Roxstamps

Dies: Cheery Lynn Lace Corner Deco B

Dekoration: Organzaband


Tack för titten!
Ha en bra dag!

Helene

1 kommentar:

  1. Superhärligt kort, passar ju bra till din bror, håller med om att man har inte så mycket "killigt", så jag tycker det är svårt att få ihop ett kill/manligt kort.
    Men du lyckades ju galant :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera