lördag 24 mars 2012

Pysseltagens marsutmaning

För första gången någonsin så skickar jag in ett bidrag till en månadsutmaning. Lite nervöst är det måste jag erkänna, men å andra sidan lite kul också. Jag blev så inspirerad av utmaningen som har påsktema och att man ska utgå från ett kort som visas på Pysseltagens blogg. Färgerna gult och vitt har jag utgått från och jag har även använt kortet som en skiss. Så här blev mitt resultat:

De vita fjärilarna är utstansade i krympplast med en Martha Stewart punch och sedan krympta i ugn. Hur söta som helst att dekorera med! 

När man öppnar kortet hittar man en öppen box, som det går att lägga påskgodis i. När sedan godiset är uppätet så finns det ändå något att titta på i boxen.


 Boxen i närbild


 
Baksidan har jag dekorerat med mönstrat papper på samma vis som på framsidan och stämplat med min handgjortstämpel från Roxstamps. 



Material:
Papper: Cardstock, mönstrat papper från Die Cut With a View

Stämplar: Tilda and her Bunny, Magnolia, Hello! Tilda, Magnolia, Banner från Gummiapan, Making Memories magnetstämplar (alfabet), Handgjortstämpel från Roxstamps, Glad påsk-text från Reprint

Dies: Fuchsia Spring från Memory Box, Spellbinders Oval och Circle, Nellie Snellen Multie Die 007, Martha Stewart Lace Border punch, DooHickey die Heart Swirl, Spellbinders Floral Doily Motifs

Dekorationer: Blommor, organzaband, chalk, cracklepaint (på ägget inne i boxen) .

Motiven är målade med ProMarkers.

Tack för titten!
Ha en bra dag!

Helene

3 kommentarer:

  1. vilket jätte härligt kort, lycka till1

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ha hittat in i din fina blogg. Många superfina, vackra kort du har här :) Så även detta kort!!!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera